2017 Yılında Okuduklarım

neler okudum, 2017

Daha önceki yazımda da bahsettiğim gibi 2017 yılı için kendime bir kitap okuma hedefi koymuştum. Bu yıla kadar hedefsiz ilerleyen bir okurdum. Bu yüzden bu yıl daha önceki yıllara göre çok daha verimli geçti. Üstelik hedefime ulaştım, hatta hedefimi geçtim. Bu esnada ise neler okudum, ne zaman okudum, kaç sayfa okudum bunları da kayıt ettim. Şimdi hepsini sizlerle paylaşıp, kendime de hatırlatıcı olarak bırakacağım.

2017 yılı için hedefim 50 kitap okumaktı. 2017’de toplam 55 kitap okudum. Yani hedefe ulaştım :)

Toplam 13969 sayfa kitap okumuşum. Yani günlük ortalama 38 sayfaya denk geliyor.

Şimdi listelerken fark ettim. Yıla Haruki Murakami ile başlayıp, Haruki Murakami ile bitirmişim.

Okuduğum en kısa kitap 32 sayfa ile Zilif - Oruç Aruoba olmuş. Okuduğum en uzun kitap ise 704 sayfa ile Pi - Azra Kohen olmuş.

Bu kitaplar arasında en sevdiğim kitap Puslu Kıtalar Atlası - İhsan Oktay Anar, en az sevdiğim Bisiklet - Paul Fattaruso oldu.

Bu yıl okuduğum kitapları okuma sırama göre aşağıda görebilirsiniz:

OCAK
1) Tuhaf Kütüphane – Haruki Murakami
2) Olağanüstü Bir Gece – Stefan Zweig
3) Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku - İlhami Algör
4) Genç Prensin Dönüşü - Alejandro Guillermo Roemmers
5) İmkansızın Şarkısı – Haruki Murakami
6) Balık İzlerinin Sesi -  Buket Uzuner
7) Şeker Portakalı - Jose Mauro De Vasconcelos

ŞUBAT
8) Sissoylu Son İmparatorluk - Branden Sanderson
9) Çizgili Pijamalı Çocuk - John Boyne
10) Fi - Azra Kohen
11) Çi - Azra Kohen

MART
12) Pi - Azra Kohen

NİSAN
13) Mülksüzler - Ursula K. Le Guin
14) Tiffany'de Kahvaltı - Truman Capote
15) Gurur ve Önyargı - Jane Austen
16) Kitap Hırsızı - Markus Zusak
17) Bisiklet - Paul Fattaruso
18) Tatlı Rüyalar - Alper Canıgüz

MAYIS
19) Yaban Koyununun İzinde - Haruki Murakami
20) İnsanın Esas Gerçekliği: Tembellik - Kazimir Maleviç
21) Zilif - Oruç Aruoba
22) Sputnik Sevgilim - Haruki Murakami
23) Kopyalanmış Adam - Jose Saramago
24) Her Yerden Çok Uzakta - Ursula K. Le Guin
25) Ayın En Çıplak Günü - Buket Uzuner
26) Kabuk Adam - Aslı Erdoğan

HAZİRAN
27) Sokak Kedisi Bob - James Bowen
28) Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar? - Newt Scamander
29) Konuk Kaplan - P'u Sung Ling
30) Büyük Balık - Daniel Wallace

TEMMUZ
31) Puslu Kıtalar Atlası - İhsan Oktay Anar
32) Puslu Kıtalar Atlası - İlban Ertem
33) Kürk Mantolu Madonna - Sabahattin Ali
34) Yaşlı Adam ve Deniz - Ernest Hemingway
35) Ender Serisi 1: Enderin Oyunu - Orson Scott Card
36) Ender Serisi 2: Ölülerin Sözcüsü - Orson Scott Card

AĞUSTOS
37) Karanlıktan Sonra - Haruki Murakami
38) Kadınsız Erkekler - Haruki Murakami
39) Beni Asla Bırakma - Kazuo Ishiguro
40) Ender Serisi 3: Soykırım - Orson Scott Card

EYLÜL
41) Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu -  İtalo Calvino
42) Ender Serisi 4: Aklın Çocukları - Orson Scott Card
43) Ender Serisi 5: Savaş Okulunda Yılbaşı - Orson Scott Card
44) Sabırsız Yürek - Stefan Zweig

EKİM
45) Veba - Albert Camus
46) Koleksiyoncu - John Fowles

KASIM
47) Sakinler de Kazanır - Susan Cain
48) Fırın Saldırısı - Haruki Murakami

ARALIK
49) Aeden - Azra Kohen
50) Muhteşem Gatsby - F. Scott Fitzgerald
51) Vejetaryen - Han Kang
53) Başkaldıran İnsan - Albert Camus
54) Değişen Dünyada Bir Sanatçı - Kazuo Ishiguro
55) Koşmasaydım Yazamazdım - Haruki Murakami

İşte bir yılım bu şekilde geçti. 2018’de de hedeflerimize ulaşmak dileğiyle…

Sevgiler,
Bujo of Books… 

Yorumlar